10 Get Rich Quick
11 Stonebroke
12 Here Comes Trouble

Review:Swa

More info:

record label: EIGEN BEHEER

Kort op de bal spelen, stevige tackles, het behoort niet alleen tot het hedendaagse voetbal maar wordt ook meer en meer toegepast in het e- magazine wereldje. Ach, met het album "Here Comes Trouble"  van The Russel Barber Band. Een stevige portie Chicago, Texas, Mississippi Delta  blues die zijn lanceerbasis in San Jose, California heeft. Vocalist & guitarist Russell Barber is danig onder de indruk van onze website "and the variety of Texas and West Coast blues acts on it" en liep zich het vuur uit de sloffen om dit hagelnieuwe album  te posten.

Samen met Eddie B / bass,  Ron Chavez / drums en enkele local blues favorites ( Richard Rodriguez / vocals, harmonica, Jimmy Dewrance / vocals & harmonica en Johnny Cat / guitar en Thom Merida / piano & organ) trekt Russell Barber zijn stoute schoenen aan om ons te vergasten op prima blues shuffles met Otis Rush's "It Takes Time" als openingstrack . It takes time ...jawadde in juist geteld 47 minuten weten de jongens ons hartje te veroveren en daar spelen swingende covers van Parker / Philips klassieker "Love My Baby, train I ride, sixteen coaches long" en "Get Rich Quick" (ook bekend in de versie van Little Richard) zeker een beduidende rol in. The Blues nothing but the blues ...The Russell Barber Band graaft wel erg diep ....Guitar Slim's "You Give Me Nothing But the Blues" is veel zo niet alleszeggend maar moet het toch nog afleggen tegen Charles Brown's "Trouble Blues" en "the Mother in Law Blues" van D. Robey dat wij nog niet zo lang geleden "live" in de Muziekodroom, Hasselt  mochten aanhoren in de versie van Mike Morgan & Lee Mc Bee, maar met Mississippi Heat, Johnny Winter, John Hammond, Junior Parker nog enkele prima vertolkers heeft. Messcherpe blues tot op het bot .... het dreigt zelfs met Willie Cobbs "Slow Down Baby, you doing me wrong " geamputeerd te worden.

Het zelfgepende en berustende "I Don't Need It" maakt de pijn misschien iets draaglijker ....Clarence Brown's "Midnight Hour", Roosevelt Sykes " Casual Friend" en Gary Primich's "Stone Broke" vervolledigen dit harmonica / gitaar feestje dat wat ons betreft nog uren mag duren ...Here comes trouble van ....misschien wat lastige buren maar daar daar vegen wij ons ...aan. Juist '  Prima party band !! (SWA)